Sun takes down front-page story about Gary Lineker after legal letter

The Sun has taken offline Saturday’s front-page story alleging football pundit Gary Lineker was involved in a tax-avoidance scheme after legal action.

The paper has received a legal letter from Lineker over the front-page story. Mail Online has also taken down a story which followed up The Sun piece and repeated the same allegations.

The Sun story, which Lineker denies, said: "Gary Lineker has been clobbered with a £1.3million bill after investing in controversial tax-break schemes."

Lineker said on Twitter: “The Sun has done another truth avoidance piece on its front page. I look forward to the tiny apology on page 47 in a few weeks time.”

He added later: “Right, lawyer’s on the case. Nothing more from me until the apology.”

SIGN UP HERE FOR

MEDIA MONITOR

Press Gazette's weekly email providing strategic insight into the future of the media

Comments
No comments to display

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *