View all newsletters
Sign up for our free email newsletters

Fighting for quality news media in the digital age.

  1. News
September 2, 2019updated 30 Sep 2022 8:16am

Daily Record pulls Rangers FC story within hours of publication over error

By James Walker

The Daily Record has apologised after it was forced to remove a story about Rangers Football Club within hours of publishing it, having learned the story’s central claim was inaccurate.

The Scottish daily wrongly reported that European football association UEFA was preparing sanctions against Rangers over “sectarian behaviour” during a Europa League match against Danish club FC Midtjylland.

The report by a freelance contributor claimed the Glasgow-based club, which has a large protestant fanbase, was going to be hit with a third charge following two earlier punishments for sectarian singing.

The story also ran in The Scottish Sun, The Scotsman, the Glasgow Evening Times and Football Scotland.

The Daily Record, which is owned by Reach, published a correction, apologised and removed the story within hours of publishing it on Friday. Some of the other titles have only removed it, with no explanation offered.

The paper’s correction said: “Rangers are not facing possible sanctions from UEFA over sectarian behaviour in the Europa League clash in Denmark.

“The Daily Record and other media outlets published a story that was written by a freelance who stated European football’s governing body are investigating racism from Rangers supporters during the 4-2 win at Midtjylland.”

Content from our partners
Cannes Lions: The world's best creativity all in one place
L'Equipe signs content syndication deal with The Content Exchange
Journalism can be relentless: But overworking could be fatal

The Scottish title later added that freelance reporter behind the story would no longer write for it, adding: “The inaccurate article has been taken down and we apologise for it.”

A spokesperson for Newsquest, which publishes the Evening Times, told Press Gazette: “The story was uploaded on the basis that it was from a trustworthy contributor.

“We were contacted by the same contributor shortly after to inform us that the story was incorrect. We immediately took the story down, then ran a correction on the subsequent story which clarified the initial report.”

A spokesperson The Scottish Sun  confirmed that the article was taken down after it realised the error. JPI Media, the publisher of the Scotsman, has not commented.

The freelance journalist behind the story has not been named.

Picture: Reuters/Lee Smith

Topics in this article : , ,

Email pged@pressgazette.co.uk to point out mistakes, provide story tips or send in a letter for publication on our "Letters Page" blog

Select and enter your email address Weekly insight into the big strategic issues affecting the future of the news industry. Essential reading for media leaders every Thursday. Your morning brew of news about the world of news from Press Gazette and elsewhere in the media. Sent at around 10am UK time. Our weekly does of strategic insight about the future of news media aimed at US readers. A fortnightly update from the front-line of news and advertising. Aimed at marketers and those involved in the advertising industry.
  • Business owner/co-owner
  • CEO
  • COO
  • CFO
  • CTO
  • Chairperson
  • Non-Exec Director
  • Other C-Suite
  • Managing Director
  • President/Partner
  • Senior Executive/SVP or Corporate VP or equivalent
  • Director or equivalent
  • Group or Senior Manager
  • Head of Department/Function
  • Manager
  • Non-manager
  • Retired
  • Other
Visit our privacy Policy for more information about our services, how Progressive Media Investments may use, process and share your personal data, including information on your rights in respect of your personal data and how you can unsubscribe from future marketing communications.
Thank you

Thanks for subscribing.

Websites in our network