BBC fails to see the funny side of spoof website - Press Gazette

BBC fails to see the funny side of spoof website

The BBC is said to be unimpressed with a spoof website which reported Gordon Brown supposedly admitting his affair with Ann Widdecombe.

The Telegraph reports that the news-bbc.net address navigated users to a page which looked identical to the BBC’s bbc.co.uk/news site.

The fake website, which had been running for two years, is also said to link to actual BBC stories. It has now been taken down by its creators.

The Telegraph reports that other celebrity stories published included one about Philip Schofield being kidnapped by a gang demanding £5 million.

The BBC said: ‘The website is not authorised by or connected with the BBC and we are considering our options.”

SIGN UP HERE FOR

FUTURE OF MEDIA

Press Gazette's must-read weekly newsletter featuring interviews, data, insight and investigations.