Channel 4 wasted hundreds of millions, says Sky

BSkyB has accused Channel 4 of wasting £270m on ‘unprofitable non-core commercial activities”.

Sky made the claim in a letter to Lord Carter, as part of their input into his Digital Britain report.

Those ‘unprofitable’activities include Channel 4 radio, launched in January 2007, but scrapped last year.

Should Google and Facebook be forced to pay publishers for content?

View Results

Loading ... Loading ...

According to The Guardian, Sky said Channel 4 is in stronger position than many rivals due to its £425m cash reserves.

Sky has also offered to work with Channel 4 to create a ‘portfolio of paid-for channels”, heavily promoted on the satellite television. But it said those overtures were ‘rebuffed”.

Channel 4 – which is state-owned, but relies on advertising revenue – is facing a revenue shortfall, and is asking for more government help.

Meanwhile, Channel 4 chief executive Andy Duncan, and director of programmes Kevin Lygo, have both agreed to take 25 per cent pay cuts, from £650,000 and £750,000 respectively.

SIGN UP HERE FOR

PRESS GAZETTE DAILY

Our free daily round-up of the biggest news about the world of news

Comments
No comments to display

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 − 1 =