The Sun mistakenly published report of Prince Philip's death ahead of 'emergency' palace announcement - Press Gazette

The Sun mistakenly published report of Prince Philip's death ahead of 'emergency' palace announcement

The Sun mistakenly published a story claiming Prince Philip had died ahead of an ’emergency meeting’ called by Buckingham Palace this morning.

The story, which was headlined: “Prince Philip dead at 95, how did the Duke of Edinburgh die, etc etc“, was quickly taken down.

A 10am palace announcement in fact revealed that the Duke of Edinburgh was retiring from public engagements as of autumn this year.

Press Gazette understands that a Sun journalist had been updating the paper’s obituary on Prince Philip when they clicked on publish, rather than save, by mistake.

A Sun executive said: “It’s an accident that could happen to anyone, everyone here is mortified by this.”

Although removed from the website, the story is visible on Google searches.

SIGN UP HERE FOR

FUTURE OF MEDIA

Press Gazette's must-read weekly newsletter featuring interviews, data, insight and investigations.

Comments

4 thoughts on “The Sun mistakenly published report of Prince Philip's death ahead of 'emergency' palace announcement”

  1. How long can The Sun editor survive the car crash his newspaper has become …

    Just asking

1 2

Comments are closed.