News

By Dominic Ponsford 25 November 20:35
The Metropolitan Police has been supplied with the phone records of some 1,700 News UK employees after a mistake by Vodafone. Staff have been told that the records relate to staff using company mobile phones between 2005 and 2007. So most journalists working on The Sun, Times and Sunday Times are likely to have been affected.
By Dominic Ponsford 25 November 18:19
Journalists at Express Newspapers have urged owner Richard Desmond to halt cuts which will see the businesss team reduced to one, TV pages completely outsourced and regionalised sport pages stopped. Express Newspapers is currently seeking to cut 200 editorial jobs reducing total headcount (full and part-time) to 450.
By Press Gazette 25 November 12:28
The jury has retired to consider verdicts in the trial of a Sun reporter accused of plotting with a Government press officer over a string of leaks to the newspaper, including details of Alistair Darling's 2010 budget.
By PA Media Lawyer 25 November 10:19
A police officer contacted the Sun about footballer John Terry's mother and mother-in-law being arrested for shoplifting £1,450-worth of goods because he could not understand why they had not been charged, a court was told yesterday.
By PA Mediapoint 25 November 10:08
A police officer who accompanied former Government chief whip Andrew Mitchell on two foreign trips has told the High Court that the MP was "unpleasant until he got what he wanted".
By Dominic Ponsford 25 November 8:46
Tindle Newsapers today announced the launch four new newspapers for London.
 
By William Turvill 24 November 17:19

The Sun claims to have more than doubled its digital subscribers to a total of 225,000 since the last release of paywall numbers a year ago.

By Dominic Ponsford 24 November 15:29
Vitriolic media coverage which portrayed Rebekah Brook as a “figure of hate” made it impossible for her to receive a fair trial, her lawyer Angus McBride has alleged.
By Court News UK 24 November 15:15
Jamie Pyatt, 51, said payments to police officers and other public officials were common knowledge among journalists and senior editors at the daily tabloid.
By Axegrinder 24 November 14:11
Unveiled last week, the UKIP Goggles extension changes the words Euro, France and Scotland to Funny money, Frogs and Colony respectively when web browsing on Google Chrome.
By William Turvill 24 November 11:08
The new chair of the BBC Trust has declined to reopen the Pollard Review into the Jimmy Savile scandal in the fact "crucial" evidence was omitted from it.
By Court News UK 24 November 10:37
Jamie Pyatt, 51, who is accused of of paying public officials for confidential information at The Sun between 2002 and 2011, described his 2011 arrest as "awkward" and "distressing".
By William Turvill 24 November 9:36
Six journalists last week launched a legal challenge after they found, through subject access requests under the Data Protection Act, surveillance information about them on the Met's “National Domestic Extremism” database.
By William Turvill 24 November 8:21
Sister to the Herald, Sunday Herald and the Evening Times in Scotland, the title has promised to "fly a vibrant flag for independence".
By William Turvill 21 November 12:26
The Herald and Times Group is Scotland is reportedly planning to launch a new daily newspaper supporting independence.
By William Turvill 21 November 11:24
The publisher’s results for the end of September 2014 show its revenues fell from £82.6m in 2013 to £66m.
By PA Mediapoint 21 November 10:45
The former News of the World editor and Downing Street communications boss left Hollesley Bay, an open prison in Suffolk, this morning.
By William Turvill 21 November 10:34
TeamRock, which publishes Classic Rock, Metal Hammer and Prog, has this month introduced paid-for content to its website.
By William Turvill 21 November 8:27
Former Birmingham Post editor Marc Reeves has been named as editor-in-chief of Trinity Mirror's Midlands operation.
By Dominic Ponsford 21 November 8:18
The Supreme Court has rejected an attempt by Daily Mail publisher Associated Newspapers to appeal in a case in which it was ordered to pay £65,000 in libel damages to a management consultant it alleged had won a contract with the Metropolitan Police through cronyism.

Pages